Ai un business în dificultate? Noi avem soluția potrivită pentru afacerea ta!
Te ghidăm pas cu pas, de la analiza situației economice și juridice a societății, până la reorganizarea sau lichidarea companiei.
În acest scop, venim în sprijinul tău cu întreagă gamă de servicii de insolvență:
- Evaluarea situației economice și juridice a societății
- Analiza oportunității accesării procedurilor de prevenire a insolvenței
- Îndeplinirea integrală a atribuțiilor administratorului judiciar / lichidatorului judiciar, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014
- Asistență la elaborarea strategiei de reorganizare
- Întocmirea planului de reorganizare judiciară
- Servicii de consultanță a creditorilor, ori a asociaților / administratorului special în cadrul procedurilor de insolvență.

Poți solicita deschiderea procedurii de insolvență în momentul în care:
- Societatea se află în incapacitate de plată a datoriilor (obligații bugetare, către instituții bancare, societăți de leasing, furnizori sau salariați, s.a.)
- Debitele au scadențele depășite cu mai mult de 60 de zile
- Valoarea totală a debitelor societății este mai mare de 50.000 lei
Procedura de insolvență poate fi deschisă la cererea societății debitoare, sau poate fi cerută și de unul sau mai mulți creditori.
În funcție de voința asociaților/acționarilor societății, de șansele de reorganizare a societății, ori de îndeplinirea unor condiții specifice, judecătorul sindic poate pronunța o hotărâre de deschidere a procedurii generale de insolvență (în cadrul careia societatea se poate reorganiza pe baza unui plan de reorganizare), ori a procedurii simplificate de faliment.
Odată cu deschiderea procedurii generale de insolvenţă este desemnat un administrator judiciar, care îndeplinește atribuțiile prevăzute de Legea nr. 85/2014, printre care se regăsește și opinia cu privire la șansele de reorganizare a societății, materializată în raportul asupra cauzelor și împrejurărilor care au condus la apariția insolvenței societății.
Ulterior, în funcţie de concluziile raportului administratorului judiciar, cu consultarea reprezentanţilor societăţii dar şi a creditorilor se ia decizia
- Reorganizării judiciare (prin depunerea unui plan de reorganizare)
- sau a falimentului (prin formularea unei cereri de deschidere a procedurii de faliment).
În situația deschiderii procedurii de faliment (fie în forma generală, fie simplificată), este desemnat un lichidator judiciar, care va avea ca obiective lichidarea patrimoniului societății debitoare și achitarea debitelor către creditori.

Consultanță
Serviciile noastre de consultanță te ajută să evaluezi starea companiei tale și opțiunile legale pentru depășirea situației dificile cu care se confruntă societatea ta.
În urma unei ședințe de consultanță cu privire la accesarea procedurilor de preinsolvență și de insolvență te putem ajuta să identifici soluția potrivită afacerii tale.
Proceduri de prevenire a insolvenței
Schimbările legislative recurente sau lipsa fondurilor pentru finanțarea afacerii pot să ducă la un blocaj financiar. În acest sens, Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență oferă posibilitatea accesării următoarelor proceduri de prevenire a insolvenței:
- acordul de restructurare
- concordatul preventiv
Procedura acordului de restructurare se adresează debitorului aflat în stare de dificultate.
Starea de dificultate reprezintă acea stare generată de orice împrejurare care determină o afectare temporară a activității ce dă naștere unei amenințări reale și grave la adresa capacității viitoare a debitorului de a-și plăti datoriile la scadență, dacă nu sunt luate măsuri adecvate; debitorul în stare de dificultate este capabil să își execute obligațiile pe măsură ce devin scadente.
Debitorul aflat în stare de dificultate poate propune un acord de restructurare, care este întocmit de administratorul restructurării sau de debitor, cu asistența administratorului restructurării. Administratorul restructurării este contractat de către debitor dintre practicienii în insolvență activi, înscriși în Tabloul Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România.
Poate recurge la procedura de concordat preventiv societatea aflată în stare de dificultate, cu următoarele excepții:
- dacă în cei 3 ani anteriori depunerii cererii de deschidere a procedurii, debitoarea a mai beneficiat de procedura concordatului preventiv a cărui îndeplinire a eșuat;
- a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni intenționate contra patrimoniului, de corupție, de serviciu, de fals, pentru infracțiunile prevăzute de Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare, Legea concurenței nr. 21/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și pentru infracțiunile prevăzute la art. 240 și 241 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare;
- se află în stare de insolvență.
De ce să alegi una dintre procedurile de prevenire a insolvenței?
Acordul de restructurare și concordatul preventiv prezintă o serie de beneficii pentru afaceri față de procedura insolvenței:
- nu presupun declararea societății ca insolvabilă, și astfel afacerea poate să își continue activitatea fără a-i fi afectată imaginea
- se declanșează numai la cererea debitorului, fiind exprimarea voinței acestuia, nu a creditorilor (ANAF sau diverși furnizori)
- sunt proceduri confidențiale sau cu un grad redus de publicitate
- debitorul nu pierde controlul afacerii sale, spre deosebire de insolvență unde administratorul societății poate fi decăzut din drepturi